Museu d’Història de la Ciutat

El Museu d’Història de la Ciutat és un museu en constant desenvolupament, obert a noves idees i que convida a la cooperació. Les seves exposicions es troben repartides en diferents sales, a la sala principal, situada al carrer de la Força, i als recintes de l’Institut Vell i Pujada Sant Feliu.

Les exposicions del museu estan plenes de noves idees que expliquen la història de la ciutat d’una manera divertida i entretinguda. El museu es va crear l’any 1981, l’Ajuntament va proposar aleshores participar activament en la restauració de l’edifici a partir de l’antic fons, un edifici amb una història singular, i va demanar el desenvolupament d’un recorregut per la part històrica de la ciutat amb una explicació de la vida social urbana.

L’edifici ha estat testimoni d’una trajectòria històrica única. En si mateix, és un autèntic miracle que val la pena veure. Al segle XV era un palauet gòtic de la família del Cartel, més tard l’any 1753, l’edifici va ser cedit al monestir de Sant Antoni, els monjos caputxins. S’ha conservat en excel·lent estat una part de l’antic monestir, un cementiri o un dipòsit d’aigua (un interessant exemple de cisterna), auditoris i diverses sales impressionants.

A finals del segle XIX, l’edifici es va transformar en Institut d’Educació Secundària. I finalment, des de l’any 1981, acull el Museu d’Història de la Ciutat.

El museu presenta la història completa de Girona, des dels primers assentaments prehistòrics fins a l’actualitat. A les col·leccions hi podreu veure troballes arqueològiques, valors històrics, pintures i dibuixos, explicant mapes i maquetes. També es recomana visitar la galeria coberta i el cementiri de l’antic monestir.

Adreça:

Girona, carrer de la Força, 27; Placeta de l’Institut Vell, 1; Pujada de Sant Feliu, 2.

Horari d’obertura:

De dimarts a dissabte de 10:00 a 14:00 i de 17:00 a 19:00,
els diumenges i festius de 10:00 a 14:00.