Museu Nacional d’Art de Catalunya

El museu es va crear l’any 1990 arran de la fusió de les col·leccions del Museu d’Art Modern i del Museu d’Art de Catalunya.

El museu està situat al Palau Nacional als peus de Montjuïc, inaugurat l’any 1929 amb motiu de l’Exposició Universal de Barcelona.

La col·lecció de novel·les del museu està considerada una de les més completes del món. Es basa en una secció única de frescos romànics exposats amb un rerefons arquitectònic adequat. Algunes de les pintures murals més importants dels segles XII i XIII van ser retirades de petites esglésies dels Pirineus a la dècada de 1920 i van ser objecte d’una conservació adequada. A més, la col·lecció inclou una gran col·lecció de pintura i escultura en fusta.

El nucli de la col·lecció gòtica del museu està format per la pintura i l’escultura catalana de cavallet, representada per diverses obres de Bernat Martorell, Jaime Huge i Luis Dalmau.

L’art barroc i renaixentista està representat de manera més modesta per la menor importància de la Catalunya d’aquella època, però tanmateix el museu compta amb obres d’art significatives dels segles XVI-XVIII i no només catalanes. L’obra d’El Greco i Velázquez mereix una menció. Col·lecció d’exemples de pintura barroca italiana i francesa, en particular la pintura holandesa primerenca i el Quattrocento italià.

La col·lecció de pintura modernista reuneix obres famoses de l’art català del segle XIX i de la primera meitat del XX.

Adreça:

Barcelona, ​​​​Parc de Montjuic.

Horari d’obertura:

De dimarts a dissabte de 10:00 a 19:00, diumenge i festius de 10:00 a 14:30.